سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت فی مابین UI و UX

 

UI چه می‌باشد؟

UI که مخفف user interface می‌باشد در فیلد اثر متقابل ماشین و بشر در صنعت پباده سازی، فضایی می‌باشد که اثر متقابل فی مابین بشر و ماشین به وجود میاید. غرض این اثر متقابل طراحی سایت خودرو  اذن برای عمکلکرد اثرگذار و در اختیار گرفتن ماشین از سمت آدم میباشد، در حالیکه ماشین اطلاعاتی را گشوده می گرداند که یاری به تصمیم گیری های یوزرها می کند. برخلاف طراحان UX که بر روی شم کلی عمل تمرکز می کنند طراحان UI بر روی طریق ارائه فرآورده فعالیت می کنند. آن ها ورقه ای را پباده سازی می کنند که مخاطب با آن در رابطه میباشد و همت می کنند UI را در سمت و سوی محقق ساختن هدف ها طراح UX پیش برنده شود. مثلا ممکن میباشد طراح UI تصمیم بگیرد اسلایدری در بالای شیت تعبیه کند و یا این که دکمه ای برای انجام مراحل خرید در مکانی از شیت تولید کند. همینطور طراح UI مسئول ساخت‌و‌ساز راهنمای استایل دارای انسجام هست تا ثبات و یکپارچگی در پباده سازی چشم گردد.

 

 

UI و UX مخفف هایی می‌باشند که معمولا به وسیله اشخاص مبتدی و تازه کار به طور نادرست آیتم به کارگیری قرار می‌گیرند. آنان تماما معناهایی متفاوتی دارا‌هستند که معمولا به وسیله عده ای که معناهای آن را نمی دانند به مکان یکدیگر به کارگیری میگردند اگر که تقاوت این دو بسیار روشن میباشد.

 

UI مخفف User Interface میباشد که در صنعت اپلیکیشن به هر چیزی که در شیت نشان داده می شود گفته میگردد که دربرگیرنده تصاویر، متن‌ها، دیاگرام ها، ماژولها، جداول ، ویدئوها و همینطور رنگ ، بقیه و جای آنان است.

 

UX مخفف User Experience است که بسیار گسترده خیس از UI است و به تجربه و حس مخاطب وقتی که از کالا شما به کار گیری می کنند گفته می گردد. از جمله هنگامی که شما از تارنما دارکوب محصولی را پیشنهاد می دهید و آن بسیار سریع تحویل شما می‌گردد به‌این معناست که UX نیکی وجود داشته میباشد.

 

در واقعیت تمام یک متاع UX است و و هر قسمت از آن UI نامیده می گردد. UI در واقعیت سیستمی هست که آدم از روش آن با ماشین در رابطه هست و مشتمل بر کامپوننت های فیزیکی و قابل انعطاف افزاری میباشد.

 

در آخر

امروزه طراحانی وجود دارا هستند که هر دو تخصص UX و UI را در کنار هم دارا‌هستند و این طراحان برای پیاده سازی قالب های وبسایت هر دو نقش را بر عهده میگیرند و ولی حقوق آن ها معمولا از طراحان تک تخصص فراتر می‌باشد. ولی این دو تماما با هم در رابطه بسیار مجاورت می‌باشند و اما ما عقیده داریم فارغ از علم در هر دو فیلد کارشناس پباده سازی بودن ممکن وجود ندارد و آنان برای هدف ها بزرگتری به هم ادغام گردیده اند که‌این غرض همانا جذب یوزرها به تولیدها شما و رساندن داده ها متبوع شما به وی هست. ولی شما می‌توانید اینترنت سایتی داشته باشید که که ظاهری بسیار خاص و تعجب آور داشته باشد البته همت بسیار ضعیفی داشته باشد که‌این را UX بد و UI خوب می نامند و همینطور بلعکس میتوانید اینترنت سایتی داشته باشید که ظواهر و احساس ضعیفی داشته باشد اما بسیار آیتم پسند مخاطب باشد که‌این آیتم را UX خوب و UI بد می نامند. بدین ترتیب برای آنکه پباده سازی اثر بخشی ما یحتاج را داشته باشد UI و UX باید در امتداد هم در لحاظ گرفته شوند و طراحی وب بایستی بعداز پباده سازی قالب پباده سازی گردیده را بوسیله سختی های متعدد یوزرها آزمایش کند.