سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تغییر دامنه اصلی سایت

 

برای تغییر و تحول دامنه وب سایت و تغییر تحول TLD مسیر تماما مشابهی را طی می‌کنیم البته برای تغییر تحول نشانی تارنما از http به https مسیر ما یه خرده مختلف خواهد بود. اعتنا نمائید که گام های دوم ، سوم، چهارم و پنجم را می بایست با گاز و نهایتا طی یک یا این که دو روز به طور بدون نقص انجام دهید.

 

درصورتی که وبسایت در پنل گوگل وبمستر تثبیت نشده میباشد قبل از هر اقدامی می بایست وب سایت خویش را به گوگل معرفی کرده و نام و نشان خویش را بعنوان صاحب آن تایید نمایید. برای این فعالیت توصیه می‌کنم نوشته‌ی‌علمی و فیلم آموزشی تثبیت تارنما در گوگل را مشاهده فرمایید.

 

گام نخستین – خرید دامنه تازه و تمدید دامنه فعلی

در بالا شما بایستی دامنه نو که قصد انتقال وبسایت به آن را دارید خریداری کرده و فرآیند تثبیت و تایید نام‌و‌نشان را آخری فرمائید. نکته بسیار اصلی تمدید دامنه دیرین خیس برای دوران طولانی میباشد. با مراجعه به تارنما whois.com می توانید نشانی دامنه متبوع خویش را وارد کرده و از تاریخ انقضای آن با خبر گردید. تصویر تحت مثال ای از داده های این وبسایت میباشد که نشان می دهد وبسایت وبسیما تا سال 2023 رزرو شده‌است.

 

اطلاع از تاریخ انقضای دامنه با به کارگیری از whois

برای نگهداری seo تارنما، شما به دامنه گذشته طراحی سایت خودرو  نیاز خواهید داشت چون مجموع بک پیوند های شما در فضای وب و شبکه‌های‌اجتماعی به‌این دامنه ساخت گردیده و برای نگهداری اعتبار آن‌ها بایستی دامنه دیرین به دامنه تازه ریدایرکت 301 گردد.

 

پیش از استارت مراحل مطمئن گردید که‌این دامنه تا بازه زمانی طولانی در مشت شما خواهد بود چون با انتقال به دامنه تازه ممکن میباشد این نکته قابل توجه را فراموش ک

 

گام دوم – فعال‌سازی تارنما بر روی دامنه نو

در اکثری موردها فعال سازی تارنما بر روی دامنه تازه یار با تصمیمات دیگری مانند تغییر تحول هاست یا این که سند SSL انجام می گردد. توصیه می کنیم که هرمورد از این تصمیمات در برهه زمانی های هنگامی جدا از هم و به طور تماما غیروابسته صورت بپذیرد.

 

برای فعال سازی وب سایت بر روی دامنه نو یک هاست تازه بر روی به عبارتی سروری که تارنما گذشته قراردارد تنظیم نمایید که از لحاظ تجهیزات، IP و DNS به طور کامل شبیه باشند. فعال سازی دامنه نو با یک DNS گوناگون (در قوانینی خاص) ممکن میباشد ریسک از دست رفتن منزلت را ارتقاء دهد.

 

وب سایت خویش را بر روی دامنه و هاست تازه فعال‌سازی فرمایید و از همت درست کل صفحه های و نشانی های آن مطمئن گردید. اکثری از وب سایت ها درین مرحله پیوند های جانور در منو، سایدبار، فوتر و حتی محتوای صفحه ها را آپدیت رسانی نمیکنند و این نشانی ها مدام به تارنما قبل باقی میماند.