سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی وب سایت نخصصی

ELEMENT
در XML ، یک عنصر بلوک اساسی ساختمان هر گواهی میباشد. موادتشکیل دهنده شخصی می‌توانند دربردارنده متن ، عنصرها دیگر یا این که هر دو باشند.

EM

Em یک پیمانه برای طراحی سایت خودرو و  اندازه مداد ها و بقیه موادسازنده جان دار در یک کاغذ اینترنت نسبت به عنصر اساسی آن میباشد. یک مداد 1em برابر میباشد با اندازه نقطه برای فونت که پیش از اینً در عنصر پدر و مادر تعریف‌و‌تمجید شده‌است (2em اندازه دو برابر خواهد بود ؛ .5em نصف اندازه فعلی میباشد).

EMBEDDED STYLE
یک مدل CSS میباشد که به راز یک مدرک XHTML درج شده میباشد. تنها موادسازنده جانور در آن ورقه را به جای این که در مجموع وب سایت مانند پرونده CSS جدا تأثیر بگذارد ، تأثیر می‌گذارد. مدل جانور در یک طرز طومار درنظرگرفته شده ، سبکها را از پرونده CSS لینک و پیوند یافته رد می نماید.

EX
دیرین اندازه گیری قد و اندازه خودکار نسبت به طول حروف کوچک “x” در آن خانواده میباشد.

EXTENSIBLE MARKUP LANGUAGE
XML یک لهجه آرم گذاری میباشد که برای تایپ کردن گویش های نماد گذاری سفارشی به کارگیری میگردد. به عبارت دیگر ، XML شیوه تایپ کردن زبانهای تازه را تعریف می نماید (به جهت این فرمان گهگاه به آن “متا” گفته میشود). همینطور تحت عنوان یک اصطلاح اصلی میباشد که به گونه های گوناگون رایانه ها و اپلیکیشن های کاربردی قابلیت و امکان میدهد داده ها را فارغ از نیاز به لایه های تبدیل گوناگون به اشتراک بگذارند ، به اشتراک میگذارد.

FAVICON
نمادهای قابل تهیه و تنظیم در نوار نشانی اینترنت در اکثر مرورگرها در کنار نشانی اینترنت اکران داده میشوند. آن‌ها عمق رنگی 8 بیتی یا این که 24 بیتی دارا‌هستند و در قالب های فولدر .ico ، .gif یا این که .png ذخیره می‌شوند.

FRONT-END
front-end اساسا برعکس نصیب Back-end میباشد. این کلیه مؤلفه های وبسایت میباشد که بازدید کننده وبسایت می‌تواند آن را مشاهده نماید (صفحه ها ، تصاویر ، محتوا و غیره) به صورت خاص ، این رابط کاربری میباشد که بازدید کنندگان برای دسترسی به محتوای وبسایت از آن به کارگیری می نمایند. به بعضی وقت ها تحت عنوان رابط کاربری نیز گفته میگردد.

HEXADECIMAL
هگزادسیمال (Hexadecimal) که به اختصار هگز (Hex) نیز نامیده میگردد، یک سامانه عدد نویسی میباشد که بر مبنای 16 بوده و برای اکران دادن آن از 16 سمبل به کارگیری می گردد. اعداد 0 تا 9 به طور معمولی (یعنی به عبارتی اعداد 0 تا 9) و اعداد 10 تا 15 را با حروف A (آبادی) و B (یازده) و C (دوازده) و D (سیزده) و E (چهارده) و F (پانزده) نشان میدهند. بیشترین استعمال آن‌ها‌را در سندها سی اس اس و پالت های رنگ مشاهده میکنید.

HIT
برخلاف تصور عامه ، HIT در معنای بازدید کننده ی یک وبسایت وجود ندارد. HIT در واقع درخواستی برای یک فولدر واحد از سرور اینترنت شماست. این بدان مضمون‌ میباشد که یک شیت در واقع میتواند تعدادی بازدید تولید نماید ، چون هر کاغذ در کل دارنده بیش تر از یک پرونده (یک html یا این که فولدر مهم دیگر ، یک فولدر css ، چند تصویر و غیره) میباشد و هر توشه که برگه بارگیری می‌شود از هر سرور درخواست میگردد.

.HTACCESS
پرونده .htaccess یک پرونده پیش فرض تنظیمات سطح دایرکتوری در سرورهای Apache میباشد. آن ها همینطور تحت عنوان “distributed configuration files” شناخته می گردند. داده ها تنظیمات جانور در پرونده .htaccess برای دایرکتوری که پرونده در آن جای دارد ، و همینطور کل زیرمجموعه های آن اعمال می گردد. در پرونده .htaccess مواقعی مانند جواز و تأیید اعتبار ، ویرایش URL ها ، در دست گرفتن یاد نهفته و جواب های خطای سفارشی کلیه میتوانند مشخص و معلوم شوند.

HTTP
مخفف پروتکل انتقال HyperText. HTTP تیم ای از قانون ها برای انتقال درخواست هایپرتکست فی مابین مرورگر اینترنت و سرور اینترنت میباشد.

HTTPS
شبیه HTTP ، HTTPS مخفف پروتکل انتقال HyperText بیش تر از SSL (لایه سوکت ایمن) یا این که متناوب ، پروتکل انتقال HyperText Secure میباشد. مانند HTTP ، این موسسه ای از ضوابط برای انتقال درخواست هایپرتکست در بین مرورگرها و سرورها میباشد ، البته این توشه بر روی یک اتصال امن و رمزگذاری گردیده انجام می‌گردد.

HYPERLINK
لینک و پیوند (hyperlink ) پیوندی میباشد از یک کاغذ اینترنت به شیت دیگر ، یا این که در به عبارتی وبسایت یا این که کاغذ دیگر را به هم وصل می نماید. عموماً اینها متن یا این که تصویر می باشند و به نوعی پر رنگ می گردند (متن معمولاً گزینه تأکید قرار میگیرد یا این که رنگ و وزن متفاوتی در آن قرار میگیرد). گنجاندن لینک و پیوند های پیوندی بخشی از “هایپرتکست” میباشد.

HYPERTEXT
Hypertext هر متنی بر پایه ی رایانه میباشد که دربرگیرنده پیوند های ارتباطی میباشد. Hypertext علاوه بر متن و پیوندهای بی آلایش ، قادر است مشتمل بر دستگاه های ارائه مانند جدول یا این که تصاویر نیز باشد.

META TAG
تگ متا یک تگ HTML میباشد که برای گنجاندن داده های متا در هدر کاغذ اینترنت شما به کارگیری می‌گردد.

NAVIGATION
NAVIGATION به سیستمی اطلاق می‌گردد که به بازدید کنندگان سایت اذن می‌دهد تا در حوالی آن وب سایت تکان نمایند. پیمایش اکثر وقت ها از لحاظ منوها به لحاظ میرسد ، ولی پیوندهای داخل صفحه های ، پیوندهای دارای ربط ، ورقه بندی و بقیه پیوندهایی که به بازدید کننده اذن می‌دهد از یک ورقه به شیت دیگر منتقل گردد در ناوبری گنجانده شده‌است.

OPEN SOURCE
OPEN SOURCE به کد منبع نرم افزار رایانه ای که در دسترس مردم جای‌دارد ، اشاره دارااست. اپلیکیشن منبع گشوده دربرگیرنده اپلیکیشن های بر طبق اینترنت و دسک تاپ میباشد. نرم‌افزار های منبع آزاد عموماً بدون‌پول یا این که بسیار معدود هزینه می‌باشند و به وسیله مجموعه های عموم تنظیم می‌شوند ، که اکثر زمان ها از داوطلبان تشکیل میشود.

PAGEVIEW
PAGEVIEW یک درخواست برای مجموع مدرک کاغذ اینترنت از یک سرور به وسیله مرورگر بازدید کننده میباشد. به عبارت دیگر ، برای هر نمای کاغذ که وب سایت شما داشته میباشد ، فردی (یا این که عنکبوت موتور کاوش) به آن شیت نگاه نموده است.

PERMALINK

کوتاه برای “لینک و پیوند همیشگی” در کل صرفا در بلاگها استعمال می گردد ، لینک اثبات پیوندی میباشد که نشانی اینترنت همیشگی یک پست وب لاگ مشخص و معلوم میباشد. از‌آنجا که اکثر بلاگ ها دائماً در هم اکنون تغییر تحول محتوای می‌باشند ، مجدداً راهی را برای قرائت نماد گذاری یا این که لینک و پیوند دادن به پست های خاص مهیا می نماید حتی بعد از آنکه این پست ها از ورقه مهم یا این که ورقه دسته مهم بیرون شدند.

PLUG-IN
پلاگین مقداری از کد فرد ثالث میباشد که امکان های یک وبسایت را توسعه میدهد. این اکثر وقت ها در رابطه با CMS یا این که بستر بلاگ نویسی به کارگیری میشود. پلاگین ها راهی برای توسعه امکان های وبسایت سوای نیاز به تهیه دوباره رمز گذاری مهم تارنما میباشد. پلاگین ها همینطور می‌توانند به بیت های اپلیکیشن فرد ثالث نصب گردیده در یک نرم افزار رایانه ای برای ارتقاء سعی آن مراجعه نمایند.

مطالب دارای ربط دیگر :

بازاریابی محتوا چه میباشد؟
اچ تی ام ال چه می‌باشد
cross browser چه است
PROPERTY
خصوصیت یک اصطلاح CSS میباشد و حدوداً برابر با برچسب HTML میباشد. خصوصیات عبارتند از طریق ظواهر شدن یک مدل در شیت اینترنت مشخصی.

RESOLUTION
به تعداد بدنی پیکسلهای اکران داده گردیده در برگه اشاره داراست (مانند 1280×1024). خلاف چاپ ، وضوح برگه اکران به تعداد پیکسل ها یا این که نقاط در هر اینچ در ورقه رایانه اشاره نمی نماید ، چون با تغییر‌و تحول وضوح کاغذ می اقتدار آن را تغییر و تحول بخشید (که ولی این سبب نمیشود اندازه فیزیکی کاغذ تغییر تحول نماید) ) با این وجود ، اکثر اوقات به وضوح تصویر از لحاظ پیکسل در اینچ گفته می‌گردد ، هرچند این تأثیر بسیار یه خرده در شیوه اکران تصویر روی ورقه داراست.

SCRIPT
در مجموع به بخشی از کد در شیت HTML اشاره داراست که سبب ساز پویا خیس و تعاملی شدن برگه می گردد. اسکریپت ها را می شود به لهجه های متفاوت ، به عنوان مثال جاوا اسکریپت نوشت.

TEMPLATE
TEMPLATE ، فایلی میباشد که برای ساخت‌و‌ساز یک پباده سازی مداوم در یک تارنما استعمال می‌گردد. قالب ها معمولاً درباره با CMS استعمال میشوند و دربرگیرنده داده ها ساختاری در زمینه‌ی چگونگی فعال‌سازی یک وب سایت می‌باشند ، البته همینطور اطلاعاتی در زمینه ی طریق نگاه وبسایت دارا‌هستند.

VALID
صفحه های اینترنت دارای اعتبار آنهایی می‌باشند که هیچ خطایی را بر طبق نوع HTML / XHTML که در اعلامیه doctype در اولِ پرونده معلوم گردیده وجود ندارد ، برمی گردانند. به عبارت دیگر ، کد مستعمل در برگه با خصوصیات مرتبط با ورژن آن برای HTML / XHTML هم خوانی دارااست. این را می قدرت از روش خدمت های گوناگون اعتبار سنجی ، که معمولاً خدمت W3C میباشد ، نظارت کرد.

WEB PAGE
یک شیت اینترنت یک گواهی واحد میباشد که عموماً با HTML / XHTML نوشته میشود ، به خواسته مشاهده در یک مرورگر اینترنت. در بخش اعظمی مورد ها ، صفحه های اینترنت دربرگیرنده اپ نویسی و اپلیکیشن نویسی دیگری (مانند PHP ، Ruby on Rails یا این که ASP) می باشند. تارنما ها معمولاً از یک‌سری ورقه اینترنت در هم پیوسته تشکیل شده اند.

WEB SERVER
اینترنت سرور رایانه ای میباشد که دارنده قابل انعطاف افزارهای نصب گردیده و کانال ای میباشد که به آن قابلیت و امکان میزبانی وبسایت ها و صفحه ها را میدهد و آنان‌را در دسترس یوزرها وب بنا شده در مکان دیگر قرار می‌دهد. یک سری تهیه گوناگون وجود داراست که می‌تواند برای یک سرور اینترنت مصرف شود ، برای مثال فعال‌ساز‌ی LAMP که تا قبل از اینً بیان شد.