سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زبان برنامه نویسی پایتون

لهجه اپلیکیشن‌نویسی پایتون از صفر تا صدلهجه اپ نویسی پایتون چه است؟ طراحی سایت خودرو  به ذکر فنی، «پایتون» (Python) یک لهجه اپلیکیشن‌نویسی «شی‌گرا» (Object-Oriented) و «سطح بالا» (High-Level) با «معناشناسی» (Semantic) پویای یک دست گردیده برای اینترنت و ایجاد و بسط «قابل انعطاف‌افزارهای کاربردی» (Application software) میباشد. این لهجه اپلیکیشن‌نویسی در قضیه «توسعه و گسترش سریع قابل انعطاف‌افزارهای کاربردی» (Rapid Application Development) دارنده جذابیت بالایی به حساب می آید چون دارنده «گونه های پویا» (Dynamic Types) و «انقیاددهنده پویا» (Dynamic Binding) میباشد.

پایتون، گویش نرم‌افزار‌نویسی نسبتا معمولی‌ای به حساب می‌آید که یادگیری آن به جهت دارا بودن «نحو» یکتایی که بر امکان خوانایی تمرکز و تاکید دارااست سهل میباشد. قرائت و ترجمه کدهای مندرج به لهجه اپ‌نویسی پایتون نسبت به دیگر لهجه‌ها برای «گسترش‌دهندگان» (Developers) بی آلایش‌خیس محسوب میشود. این زمینه به نوبه خویش هزینه‌های حفظ و گسترش نرم افزار‌های مندرج بدین لهجه را کاهش می دهد چون قابلیت و امکان همیاری گروه‌ها سوای مواجهه با مانع ها زبانی و وجود تجربیات کاری متعدد فی مابین اعضای گروه را به دست می دهد.
علاوه بر این، پایتون از «ماژول‌ها» (modules) و «بسته‌ها» (packages) به کارگیری می‌نماید، به این معنی که اپلیکیشن‌های این گویش قابل پباده سازی به مدل «ماژولار» (modular) میباشند و کدهای درج شده در یک پروژه در پروژه‌های متعدد دیگر نیز قابل به کارگیری دوباره محسوب میشوند. زمانی که کاربری ماژول یا این که بسته مایحتاج خویش را توسعه و گسترش بخشید، خودش یا این که دیگر علاقمندان (چنانچه که کد در دست مردم قرار بگیرد) میتوانند آن را برای به کارگیری در دیگر پروژه‌ها توسعه و گسترش دهند. «ایمپورت» (Import) و «اکسپورت» (Export) کردن این ماژول‌ها نیز عمل سادگی میباشد.

گویش اپ نویسی پایتونیکی شایان توجه‌ترین مزایای لهجه نرم افزار‌نویسی پایتون آن میباشد که «کتابخانه» (Library) و «مفسر استاندارد» (Standard Interpreter) آن، هم به طور «دودویی» (binary) و هم «منبع» (source) به بدون پول در دسترس همگان قرار دارا‌هستند. در پایتون هیچ انحصاری نیست، چون تمامی ابزارهای مورد نیاز برای آن در همه «پلتفرم‌های اساسی» (Main Platforms) مو جود می باشند. به این ترتیب، پایتون برای گسترش‌دهندگانی که نمیخواهند گرفتاری هزینه‌های بالای گسترش را داشته باشند آیتم‌ای جالب به شمار میاید.
برای کسانی که تصور می‌نمایند مطالبی که فراتر پیرامون پایتون ارائه شد بالاتر از علم آن ها میباشد مکان نگرانی نیست. تمامی جزئیات مورد نیاز درین ارتباط پیرو همین مقاله تماما و به ذکر معمولی تشریح شود. آنچه اشخاص برای ادامه مطالعه این مقاله نیاز دارا‌هستند بدانند این میباشد که پایتون یک گویش نرم‌افزار‌نویسی برای توسعه و گسترش قابل انعطاف‌افزارهای اینترنت و قابل انعطاف‌افزارهای کاربردی برای مثال اپ‌های گوشی به حساب میآید، یادگیری آن سهل و ابزارهای اصلی آن به مجانی در دسترس میباشد. این دستور موجب می گردد که پایتون حدودا برای همگی اشخاص در دسترس و قابل به کارگیری باشد. عده ای که مقطع کافی را به یادگیری لهجه اپلیکیشن‌نویسی پایتون اختصاص دهند، میتوانند اپلیکیشن‌های جالبی با این گویش خوی نمایند.
عوارض محبوبیت پایتون چه می‌باشند؟عارضه ها محبوبیت پایتونمعدل درآمد نرم‌افزار‌نویس‌های پایتون ممکن میباشد بالا باشد، ولی این زمینه نمی‌تواند چرایی اینکه اکثری از اشخاص آن را تحت عنوان لهجه اپلیکیشن‌نویسی دوست داستنی خویش تعیین می‌نمایند توضیح دهد. به‌دنبال عارضه ها محبوبیت پایتون به صورت جزئی‌خیس آیتم تحلیل قرار خواهد گرفت.
1. غول‌های فناوری جهان این لهجه را دوست دارا‌هستند: «گوگل» (Google)، «یوتیوب» (Youtube)، «صورت‌بوک» (Facebook)، «ناسا» (NASA)، «دراپ‌جعبه» (Dropbox)، «یاهو» (Yahoo)، «موزیلا» (Mozilla)، «کورا» (Quora)، «اینستاگرام» (Instagram)، «ردیت» (Reddit) و IBM فقط بعضی از اسم‌های وسیع فناوری به شمار می آیند که از پایتون به صورت عظیم برای هدف ها مختلف به کارگیری می‌نمایند و به صورت دائمی در ادامه استخدام مهندس‌های پایتون میباشند. (آمارهای ارائه گردیده در نمودارهای آتی مرتبط با سال 2018 میباشد.)
سایز کمپانی‌های کاربر از هر گویش اپلیکیشن‌نویسیگوگل از پایتون برای هر کاری از پیاده‌سازی الگوریتم‌های «هوش تصنعی و مصنوعی» (Artificial Intelligence) گرفته تا «موتور اجرای اپلیکیشن گوگل» (App Engine Cloud) استعمال می‌نماید. این در حالیست که 99/9? کد دراپ‌جعبه دربرگیرنده «بک‌اند سرور» (server backend)، کلاینت دسکتاپ، «منطق در اختیار گرفتن‌گر اینترنت‌وب سایت» (website controller logic)، «بَک‌اند رابط نرم‌افزار‌نویسی کاربردی» (API backend) و ابزارهای تحلیلی آن به گویش پایتون مندرج‌اند.
2. به صورت پهناور در یادگیری ماشین گزینه استعمال قرار می گیرد: با رویش دانش داده، محبوبیت پایتون تحت عنوان یک لهجه علمی نقطع ی عطف گرفت. کتابخانه‌های «یادگیری ماشین» (Machine Learning) بسیار متعددی به لهجه پایتون درج شده‌اند. در عین هم اکنون، ابزارهای متعددی نیز با آماده آوردن قابلیت و امکان به کارگیری از گویش پایتون، انجام پروژه‌های یادگیری ماشین را آسوده‌خیس می سازند.
نقش‌های کاری توسعه و گسترش‌دهندگان پایتون3. مطلوب بودن برای تازه کار‌ها: پایتون تعیین خیلی خیر و خوبی برای نرم افزار‌نویس‌های تازه کار به حساب می‌آید چون بی آلایش میباشد و نحو انعطاف‌پذیری دارااست. با پایتون، می‌اقتدار به‌سرعت و آسانی اپ‌های قابل به کار گیری‌ای ساخت و ساز. حس دستاورد داشتن سریع فاکتور بسیار مهمی در یادگیری اپ‌نویسی میباشد.
پایتون برای اشخاص مبتدی و تازه کار4. پایتون می تواند صرفا لهجه مایحتاج استفاده کننده باشد: از آن جا که پایتون یک لهجه اپ‌نویسی کلیه منظوره میباشد، مخاطب میتواند به طور تقریب برای همه پروژه‌ها از آن به کارگیری نماید. مطابق گزارش «Skill Up 2018: Developer Skills»، پایتون لهجه اپ‌نویسی اسکریپتی میباشد که به تمامی از «کارشناسان آزمایش نفوذ» (pentesters) گرفته تا مهندسان «دواُپس» (DevOps engineers) سکو قابل توجهی از در دست گرفتن کردن را می دهد و آنها را قوی به حل مسائل مختلف می‌سازد. می‌قدرت از پایتون برای ایجاد اینترنت‌وب سایت‌ها، توسعه و گسترش «واسط گرافیکی استفاده کننده» (GUI | Graphical User Interface) و محاسبه داده بهره برد. این یعنی پایتون قابلیت و امکان‌های گویش‌های نرم‌افزار‌نویسی متفاوت را در یکجا گرد هم آورده و در واقع آنچه خوبان تمامی دارا‌هستند پایتون به تنهایی دارااست و براین اساس می تواند فقط زبانی باشد که یک اپ‌نویس برای همگی وظایف ما یحتاج در طی توسعه و گسترش به آن نیاز دارااست.

خصوصیت‌های پایتونگویش نرم افزار‌نویسی پایتون را اکثر اوقات می‌قدرت با لهجه «پِرل» (Perl)، «روبی» (Ruby)، «پی‌اچ‌پی» (PHP) و «جاوا» (Java) مقایسه کرد. این قضیه به جهت توان فوق‌العاده پایتون تحت عنوان یک گویش «شی‌گرا» میباشد. پایتون همینطور دارنده خصوصیت‌های شایان توجهی دیگری میباشد که آن را به زبانی جالب برای گسترش‌دهندگان مبدل می‌نماید. برخی از این خصوصیت‌ها به‌دنبال نقل شده‌اند.