سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زبان برنامه نویسی

یوتیوبگوگلیاهو! مپ (Yahoo! Map)شاپ‌زیلا (Shopzilla)اولتراسیک (Ultraseek)چه اشخاصی از  طراحی سایت خودرو روبی به کارگیری می‌نمایند؟روبی به صورت خاص برای دیدنی‌خیس و انعطاف‌پذیرتر شدن روند بسط برای اپلیکیشن‌نویسان اخلاق شده‌است. مثلا برندهایی که از روبی به کار گیری می‌نمایند می‌قدرت به موردها ذیل اشاره نمود.

توییتر (Twitter)هولو «Hulu»ایندی‌گوگو (Indiegogo)گروپون (Groupon)کدام گویش اپ‌نویسی برای یادگیری شایسته ترین میباشد؟اهمیتی ندارد که‌این پرسش را از چه کسی بپرسید، جواب آن مدام شبیه خواهد بود. هیج «بهترینی» در دنیای نرم افزار‌نویسی نیست چون هر گویش برای مقصود خاصی پباده سازی شده‌است. هر سه لهجه معرفی گردیده در اینجا برای هدف ها گوناکونی قابل به کارگیری می باشند.
هیچ جواب صحیح و غلطی نیست!
همینطور، چارچوب‌هایی برای هریک از این لهجه‌ها وجود دارااست که بسط با آن ها را آسوده‌خیس می‌سازد. PHP دارنده چند سیستم مدیر محتوا مانند «وُردپرس» (WordPress)، «دروپال» (Drupal) و «جوملا» (Joomla) میباشد. پایتون از جنگو (Django) و CherryPy منفعت می برد. در غایت، روبی دارنده ریلز (Rails) یا این که روبی آن ریلز (Ruby on Rails) میباشد.
شش پروژه اپ‌نویسی برای مبتدیانبعداز آنکه نصب پایتون انجام شد، می‌قدرت آموزش لهجه و مبانی یادگیری را مقدمه کرد. برای آغاز، در‌این نصیب بعضا از پروژهای پایتون تشریح گردیده‌اند که می‌قدرت از آنان برای یادگیری پایتون بهره برد. این پروژه‌ها به سیرتکامل‌ای می‌باشند که فهم آنان نیاز به وجود هیچ علم نرم‌افزار‌نویسی پیشینی در شخص ندارد.
1. « Hello World»نسبتاً کلیه اشخاص با تمرین «Hello World» شناخت دارا‌هستند. این کد ابتدا یادگیری کلیه گویش‌های نرم افزار‌نویسی وجود دارااست. غرض در اینجا آن میباشد که یک پیام ورودی کوچک در خروجی ارائه خواهد شد تا مخاطب بتواند خویش را به دنیای نرم افزار‌نویسی معرفی نماید. در پایتون، این فعالیت فوق‌العاده معمولی میباشد. کلیه آنچه مخاطب در‌این راستا نیاز داراست مفتوح کردن مفسر و تایپ امرها پایین میباشد:
print(\"Hello World\")print(\"My name is\") #add your name after the word \"is\" obviously12
print(\"Hello World\")
print(\"My name is\") #add your name after the word \"is\" obviouslyدر صورتی‌که تمامی چیز خوب پیش برود، مخاطب می بایست چیزی مانند آنچه در ذیل آمده را مشاهده نماید.
> python3 #to call upon Python on MAC Operating System X use this command, for Windows use \"python\"Python 3.5.1 (default, Jan 14 2016, 06:54:11)[GCC 4.2.1 Compatible Apple LLVM 7.0.2 (clang-700.1.81)] on darwinType \"help\", \"copyright\", \"credits\" or \"license\" for more information.>>> print(\"Hello World\")>>> print(\"My name is Bob\")Hello WorldMy name is Bobبه وضوح مشخص و معلوم میباشد که امر print برای اکران محتوا روی برگه به فعالیت رفته. این فرمان را می بایست به خیال سپرد چون اکثر زمان ها گزینه به کارگیری قرار میگیرد. متنی که پس از علامت # قرار میگیرد یک امر میباشد. ایده ها در طول اجرا ظواهر نمی شوند و در قبال برای بسط‌دهندگانی که با کد فعالیت می‌نمایند معنادار محسوب میشوند. نظری که در کد بالا قرار گرفته دستورالعملی برای اضافه کردن اسم مخاطب به پیام آماده می‌نماید. اکثر وقت ها نظرها، برچسب‌ها یا این که تعریف‌های کوتاهی پیرامون یک تکه از کد ارائه می‌نمایند، به این ترتیب خواننده کد میتواند به آسانی متوجه خواهد شد که آن قسمت از کد چه کاری انجام می دهد.
2. انجام محاسباتبه‌دنبال محاسبات معمولی‌ای اجرا و فیض آن مشاهده شود. کد پایین برای انجام کار عده وارد شود.
7 + 21
7 + 2بعد از تایپ کردن معادله بالا و فشار دادن دکمه «enter»، چیزی مشابه تحت بایستی قابل مشاهده باشد.
>>> 7 + 29اینکه به چه شکل مفسر به صورت خود کار به معادله جواب داده و نتیجه ها را منتشر می‌نماید مساله‌ای شایان توجه میباشد.
3. ساخت و ساز اولی فنیک «حرفه» (string) یک توالی از کاراکترها میباشد که به وسیله کامپیوتر قابل پردازش می‌باشند. حرفه معمولا برای انجام بازنویسی‌های بعدی ذخیره میشود. می‌قدرت از «”» یا این که «’» برای مشخص و معلوم کردن یک فن بهره مند شد. هیچ تفاوتی میان استعمال از «”» و «’» نیست. «گفتاوردها» (quotations | کوتیشن‌ها) فقط به این مراد گزینه به کارگیری قرار میگیرند که به پایتون بفهمانند آنچه فی مابین آنان قرار گرفته یک فن میباشد. فعلا یک اسم به طور حرفه با استعمال از کدی که در پی میاید ذخیره می گردد.
>>> \"Bob\"1
>>> \"Bob\"\"Bob\"بسیار عالی، یک حرفه ساخته شد. می‌قدرت مراعات کرد که اسم به طور یک فن ذخیره شده‌است. فعلا، مقصود آن میباشد که‌این فن آزمایش و سنجیده شود که چه کارهایی با آن قابل اجرا میباشد. نخست، از یک سری حرفه به صورت پی درپی به کارگیری میگردد. این فعالیت با تایپ کد پایین در مفسر شکل می‌پذیرد.
>>> \"Hello there \" + \"my name is \" + \"Bob\"1
>>> \"Hello there \" + \"my name is \" + \"Bob\"\"Hello there my name is Bob\"چگونگی اتصال حرفه‌ها به یکدیگر قبل از آنکه محتوا اکران داده خواهد شد جذاب اعتنا میباشد. دیگر ترفندی که می‌قدرت از آن به کار گرفت تکرار فن‌ها یا این که بازنویسی آنان از روش معادله‌ها میباشد.
>>> \"Bob\" * 41
>>> \"Bob\" * 4\"BobBobBobBob\"انجام چنین کاری ممکن میباشد درین وهله بی آلایش‌لوحانه به لحاظ رسد زیرا چنین کاری در عالم حقیقی و واقعی معمولا انجام نمی شود. اگرچه، چنین ویرایش‌هایی هنگام فعالیت روی پروژه‌های بزرگی که فن‌های متعددی دارا‌هستند در پایتون بسیار اثرگذار واقع شود. برای مشاهده یک حرفه با حروف عظیم – به مکان استعمال از Caps Lock – می‌قدرت از فرمان پایین به کار گرفت.
>>> \"Bob\".upper()1
>>> \"Bob\".upper()\"BOB\"4. بازگرداندن ارتفاع یک عبارت یا این که واژهدر موقعیت معمولی، در حالتی‌که شخصی قصد فهمیدن تعداد حروف یک واژه و کلمه یا این که عبارت را داشته باشد آنها را می‌شمارد البته این عمل جذاب وجود ندارد. در پایتون یک فرمان برای انجام چنین کاری اختصاص داده شده‌است. برای انتخاب تعداد حروف یک واژه و کلمه یا این که حرفه، می بایست فرمان پایین را در مفسر پایتون وارد کرد.
>>> len(\"BobIsTheGreatestEver\")1
>>> len(\"BobIsTheGreatestEver\")20همینطور می‌اقتدار ارتفاع (سایز) تمامی لیست را با به کار گیری از امر مشابهی به حساب آوردن کرد.
>>> players = [\"bryan\", \"john\", \"chris\"]>>> len(players)35. ذخیره‌سازی متغیرهاهر ورودی در لیست «players» یک متغیر نامیده میگردد. متغیرها کاری بالاتر از اینکه اسم یا این که عنوانی برای یک گروه معلوم از مقادیر باشند انجام نمی‌دهند و بدین ترتیب می‌اقتدار آنها را ذخیره و هر دوران نیاز بود فراخوانی کرد. به عنوان مثال، متغیر راهنمای بالا یعنی «players» برای ذخیره‌سازی اسم بازیکنان به کارگیری شود. در حال حاضر متغیر دیگری با استعمال از کد ذیل ساخته شود.
>>> movie = \"Terminator\"1
>>> movie = \"Terminator\"در اینجا متغیر «movie» و محتوای ذخیره گردیده در آن «Terminator» میباشد. چیزی که پیرامون متغیرها بایستی به آن اعتنا کرد این میباشد که مفسر چیزی را بعد از ذخیره‌سازی داده ها گشوده نمی‌گرداند. به این ترتیب این سوال ممکن میباشد برای بعضا پیش بیاید که از کجا می‌قدرت اطمینان داشت که متغیرها حقیقتا ذخیره گردیده‌اند. این مورد را می‌قدرت با وارد کردن «movie» در مفسر و فشار دادن دکمه enter محاسبه کرد. این فعالیت می بایست موجب خواهد شد که داده ذخیره گردیده درون متغیر بازگردانده خواهد شد. نمونه عملی این گزینه در پی فراهم میباشد.
>>> movie1
>>> movie\"Terminator\"برای تغییر‌و تحول مقدار ذخیره گردیده در یک متغیر می‌قدرت به طور ذیل فعالیت کرد.
>>> movie = \"Cinderella\">>> movie12
>>> movie = \"Cinderella\"
>>> movie\"Cinderella\"6. مقایسهیکی‌از شغل های حقیقتا مفیدی که می‌قدرت با به کار گیری از لهجه‌های نرم‌افزار‌نویسی انجام اعطا کرد مقایسه تیم‌های داده میباشد. این عمل در پایتون به صورت پایین شکل می‌پذیرد.
>>> 7 > 21
>>> 7 > 2True>>> 9 < 11
>>> 9 < 1False>>> 6 > 2 * 41
>>> 6 > 2 * 4False>>> 3 == 31
>>> 3 == 3True>>> 5 != 21
>>> 5 != 2Trueنکته مهم به کار گیری از دو نشانه هم اندازه (==) برای محاسبه این مورد میباشد که آیا گروه‌های داده معادل می‌باشند؟ همواره برای مقایسه برابری دو مقدار می بایست از نماد (==) مصرف شود. به همین برهان میباشد که یک آرم «=» برای اختصاص مقدار به یک متغیر گزینه به کار گیری قرار میگیرد. علاوه بر این، برای تحلیل اینکه دو مقدار معادل نیستند، می‌اقتدار از «=!» به کار گرفت.
موقعیت اشتغال برای اپلیکیشن‌نویسان پایتون چه‌گونه میباشد؟اکثر اوقات اشخاص هنگام تعیین مورد عمل و یادگیری مهارت‌های دارای ارتباط، با این سوال مواجه میگردند که مجال‌های شغلی جانور و درآمد فعالان آن حوزه چه‌گونه میباشد. این مورد مسلما برای علاقمندان به آموزش اپلیکیشن‌نویسی پایتون نیز راست گو میباشد. بدین ترتیب در‌پی توضیحاتی پیرامون وضعیت شغلی اپ‌نویسان پایتون در جمهوری اسلامی ایران ارائه شده‌است.