سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراح وب سایت و یا توسعه دهنده وب سایت؟


طراح تارنما (Web Designer) ، توسعه و گسترش دهنده سایت وجود ندارد ( Web Developer). این دو کلمه و واژه هم از دید مضمون‌ پایین الفظی و هم از دید عمکرد تفاوت متعددی با یکدیگر دارا هستند. پس نخستین از همگی یک نگاه کلی در معنای این دو می اندازیم:


 طراحی سایت خودرو  ، مجموع آن چیزی میباشد که شما با نگاه کردن به یک سایت متوجه آن میشوید. یک طراحی وب دربرگیرنده پباده سازی قسمت های بصری اینترنت، موادتشکیل دهنده سایت، پالت های رنگ و تایپوگرافی می‌شود و کل چیزی که تحت عنوان خروجی آخرین روی ورقه نمایشگر شما ظواهر می‌شود. این طراح سایت با به کارگیری از ابزار هایی فتوشاپ (photoshop) پباده سازی خویش را انجام داده میباشد.


عملکرد در به وجود آوردن به کارگیری ریلکس خیس با پباده سازی رابط کاربری تارنما و ساخت‌و‌ساز تجربه کاربری بهتر از سایر خصوصیت های دارای اهمیت در مسئله پباده سازی می‌باشد. درین مرحله از عمل، هیچ نیازی به داشتن مهارت های نرم‌افزار نویسی نمی‌باشد البته قطعا، داشتن دست‌کم علم لازم، سبب ساز شعور بهتر اصول به عمل گرفته گردیده در ساخت وب سایت می‌گردد.


و البته بسط دهنده سایت، در عین داشتن شباهت هایی با یک طراح، تفاوت هایی را نیز دارااست. خلاف یک طراح وبسایت، توسعه و گسترش دهنده اینترنت بیشتر به کدنویسی صحیح تمرکز دارااست و تمرکز خویش را بر زیبایی بصری قرار نمی دهد. ایشان بیشتر به جزئیات وبسایت اعتنا میکند و با نرم افزار های کدنویسی راز و عمل بیشتری دارااست. کد نویسی های وی باعث به طراحی وب سایت سیات هایی در قالب ایستا و یا این که پویا میشود.

اولی های ساخت وب سایت، درین در‌این طبقه بندی قرار دارا‌هستند .این وبسایت ها پنل مدیریتی ندارند بدین معنی که به غیر از طراح تارنما ؛ کسی نمی تواند تغییری در آن به وجود بیاورد. امروزه به کار گیری از این نوع وبسایت ها به صرفه وجود ندارد و کمتر کسی پباده سازی آن هارا تعیین می نماید مگر اینکه جزء وبسایت های فارغ از نیاز به ادیت و دستکاری باشد. البته قابل انعطاف افزارهای کاربردی آن


HTML: گویش رایانه ای که برای اکران محتوا مانند متن، تصاویر و پیوند ها در اینترنت به کار گیری میشود، در واقع مطرح ترین لهجه برای ساخت وب سایت و پلی مابین طراح و مرورگر می‌باشد.

CSS: ابزاری برای قالب بندی، رنگ بندی و ساخت گرافیک در صفحه های HTML سایت میباشد.

طراحی سایت پویا و یا این که Server-side

بیشتر سایت های جان دار، وبسایت های پویا یا این که داینامیک میباشند. یعنی محتویات آنها بر طبق نیازهای درخواست کننده قابل تغییراست .رئیس این نوع از تارنما ها بسیار شل و سوای نیاز به یادگرفتن خاصی میباشد و دارنده یک پنل مدیریتی میباشد که از این لحاظ دارنده برتری نسبت به اینترنت های ایستا هستند. به عبارت دیگر، طراحی سایت های پویا نصیب تکنولوژی یک پباده سازی می‌باشند. واما نمونه آن:


PHP: لهجه اپلیکیشن نویسی که برای طراحی وب پیشرفته و تحت عنوان لهجه همگانی به کارگیری می‌شود.

CMS: تازه ترین و مالامال کاربردترین نوع ساخت سایت پویا با اسم سیستم مدیر محتوا.