سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رابطه رنگ ها و احساس در وب سایت

 

از حیث روانشناسی هر رنگ یک شم گوناگون را به مخاطب منتقل می نماید پس در پباده سازی یک وبسایت بسیار اساسی میباشد طراحی سایت خودرو  که بدانیم از چه رنگ هایی به چه منظوری به کارگیری می‌کنیم.درین مقاله اشاره دقیقی بدین مسئله شده‌است.

 

رنگ های گرم و سرد

رنگ های گرم مشتمل بر زرد ، قرمز‌رنگ و نارنجی رنگ میباشند . این رنگ ها رنگ های تاکید کننده اسم دارا هستند هنگامی که بخواهیم موضوعی در حیث مخاطب بیشتر جلوه کتد از این رنگ ها به کارگیری میکنیم. رنگ های گرم احساس راحتی به مخاطب می‌دهد و سبب فعال شدن واکنش های مغزی می‌شود و به مخاطب احساس هیجان ، عشق و علاقه ، و در بعضا مورد ها عصبانیت را منتقل می نماید. همینطور به کار گیری از طیف رنگی گرم منجر کوچکتر شدن فضای جانور می گردد.

 

رنگ های سرد مشتمل بر رنگ سبز ، آبی‌رنگ و بنفش می باشند.

رنگ های سرد احساس امنیت و متانت را به مخاطب می‌دهند این رنگ ها مغایر رنگ های گرم سبب بزرگتر چشم شدن گوشه و کنار می شوند. نقص‌ این رنگ ها در‌این میباشد که گوشه و کنار را سرد خیس از آنچه است نشان می‌دهند پس برای حل این ایراد بایستی این رنک ها را یاور رنگ های خنثی (سپید ، مشکی) به کار گیری کنیم.

 

رنگ بندی در وبسایت

 

رنگ قرمز رنگ: رنگ تاکید میباشد. طیف رنگی قرمز‌رنگ به مخاطب شم عشق و علاقه ، اقتدار و پرورش و نمو را میدهد

 

رنگ سبز: یک کدام از آرامبخش ترین رنگ ها میباشد. سبز پر‌نور (با پاره ای زردرنگ) شعف آور و نورانی میباشد. سبز تیره احساس ثبات و امنیت را القا می نماید. این رنگ بیشتر ما را حافظه گنج و اسکناس می اندازد.

 

رنگ آبی رنگ: رنگ دوستی و امنیت میباشد. آبی رنگ به جهت اینکه احساس صلح و آشتی را القا می نماید تحت عنوان رنگ بعضا شکه های اجتماعی مانند (فیسبوک و توییتر) تعیین شده‌است.

 

زرد: زرد شعف آور میباشد این رنگ انرژی زائی و تشویق در رابطه را لقا می نماید.

 

رنگ سیاه و سپید: این رنگ ها خالص ترین صورت رنگ می باشند . هر مورد معنای آسانی و اداری بودن را میرسانند.